A fülkeforradalom után, a választások megnyerésekor, a kétharmad gyorsnaszádra szállt, és az elmúlt nyóc évért Xerxész-ként korbácsolták maguk körül a tengert, de az égre ritkán tekintettek fel. Nem az ő műfajuk, gondolhattuk. Gyurcsányra még akkor is össztüzet zúdítottak, ha véletlenül egy papírrepülőt siklatott a gyerekkel az ablakból, mondván: a zemberek pénzén urizál, és szemüvegétől-gyatyájáig beárazták, a papírrepülőnél is az Air Force One árát vették figyelembe. Így nem csoda, hogy szégyenszemre Kávé 2010-ben ugyanazon a Csányitól bérelt magángépen ücsörgött, mint hőn szeretett elődje. De még ezt is kényszeresen próbálta magyarázni szszsz. (Szijjártó, a személyes szóvívő), mert tudták, hogy a jónép válság idején nem szereti a pocsékolást. Feri azonban blogján megvédte az utólagos társbérlőt.
2011-ben közérdeklődésre tarthatott számot, az a kiszivárgott hír, hogy a kormány, mit kormány, kormányfő, saját használatú repülőgép bérlésén/beszerzésén gondolkodik. Az ártatlan arcú Nagy Anna a suttogó propagandát többszörösen cáfolta, miszerint biztos nem lesz kormánygép, éppen csak azt nem tette hozzá, hogy IV. Henriknek sem derogált elgyalogolni Canossa váráig, sőt Hagyó is megjárta az El Camino zarándokutat, a kormánytagok és a miniszterelnök továbbra is menetrendszerű járatokkal repked majd, nincsenek fölösleges 10 milliárdjaink...
2012-ben aztán Mesterházy maga is igazolta az állítást, amikor minden előzetes értesítés nélkül másfél órát várt Brüsszelből hazafelé a menetrendszerinti járat Kávéra, próbára téve az időre utazó nagyérdemű koronáriáit. Nyilván senki nem merte kockáztatni az 1999-es lapszust, amikor az első ember éppen csak az asszonnyal és egy árva testőrrel préselődött fel a kanadai gépre, hátrahagyva a sleppet. Hullottak is a fejek utána.
Most meg mit hallunk? Éppeg, hogy kikerültünk a túlzottdeficit eljárás alól és a kormány nem bíbelődik többé holmi gépecskével, elég az öreg Antonov 26-ból, flottát ide, de izibe. Hendéék szerint: "a Malév megszűnésével olyan, az ország szempontjából stratégiai fontosságú képesség tűnt el, melyet szükséges pótolni. A HM által javasolt Állami Légiszállító Flotta létrehozása nem a Malév szerepét kívánja betölteni, hanem egy a katonai, állami és civil igényeknek megfelelő, a nemzetbiztonsági szempontokat is figyelembe vevő légi szállítási megoldási javaslat állami légi járművel, katonai üzemeltetésben." Remélem értik, mert alapvetően magyarul van. A nol.hu teret adott a demokratikus ellenzék tiltakozásának is, így várható, hogy terveiktől napokon belül elállnak. Persze, ha nem akarunk délibábot kergetni, inkább énekeljük végre együtt az örökre szívünkbe zárt kommunistával: "Szállj el kismadár"