Magyarországon, 2014-ben állandó napfogyatkozásban élünk, így semmi csodálkoznivaló nincs azon, hogy Semjén Madaras Zsolt jóvoltából kis híján újrakezdődött nálunk az 1925-ös daytoni "majomper", melynek tárgya: Darwin tanainak létjogosultsága volt. A miniszterelnök-helyettes a birodalmi agitprop tv-ben azt bírta nyilatkozni, "hogy az evolúció egy hipotézis. Logikai problémák is vannak vele. Azok a fajok maradtak fenn, amelyek alkalmazkodtak a környezethez. Mely fajok alkalmazkodtak a környezethez? Azok, amelyek fennmaradtak" (itt csak mi fejezzük be az idézetet, mert még sok hasonló okos dolog jött ki a száján). E zagyvaságot Ferenc, a pápa sem tolerálhatta, mert hiába csüng a nagy magyar teológus minden szaván, két hónap múltán -véletlenül, vagy isteni rendelésre- ő is szóba hozta a Pápai Tudományos Akadémián a tanokat, és leszögezte; hogy tényként vehető, hogy ősrobbanás volt, és az evolúció is létezik. Amikor az újságírók szembesítették Semién-t a szentatya teremtéselméletről vallot felfogásával, szeme sem rebbent. Képzeletben felütötte az Orwell-2014 zsebszótárt, ahol a logikailag hibás=a ténnyel.
Ezek után még a szemöldökünket sem húztuk fel azon a képtelenségen, hogy a másik, szemeit szépen forgató csúcsminiszter, a keresztyén tanok lánglelkű szószólójaként kiállt a "szeretetteljes szegregáció" mellett, amely azt célozza, hogy kisegítő iskolákban oktassák a romákat, amit az Emberi Jogok Európai Bírósága etnikai diszkriminációnak minősít. Balog ilyetén elvei miatt a németeknél komoly lehetőségként merült fel, hogy visszakérjék a neki adományozott csillaggal ékesített nagykeresztet, de későn ocsúdtak. Aki még bizonytalan abban, hogy vajon Balog világlátására a Kelet-, vagy a Nyugat-Németországban töltött időszakok hagytak-e mélyebb nyomokat, annak ajánljuk figyelmébe a taláros 2013-ban Szombathelyen elmondott beszédét, ahol a közmunkaprogram népszerűsítésére elmondott beszédében kifejtette, hogy "a közjó megteremtéséhez mindenkire szükség van, és akik ezt nem látják át maguktól azoknál a munka nemesítő és jobbító hatása miatt kényszert kell alkalmazni." Ennél is messzebbre ment, amikor nemes egyszerűséggel kétségbe vonta a magyar romák deportálását.
Számtalan munkakörben el lehetne képzelni ezt az embert, ahol a közjó megteremtéséhez ő is hozzájárulhatna -az olvasók kedvéért itt tartunk egy kis szünetet- de egyetlen olyat sem, ahol nagyobb kárt okozhatna a rábízott gyermekek lelkében, mint az oktatásügy. Minisztersége idején a nyíregyházi Huszár-telepen szegregált iskolába kényszerítették a cigány gyerekeket, elvéve előlük még az esélyt is, hogy felzárózzanak szerencsésebb körülmények közé született kortársaikhoz. Az állami iskolát később a görögkatolikus egyház vette át -minden jóérzésű keresztény pirulására-. Az első perben, amit az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány (angol rövidítéssel CFCF) indított, az alperesek szégyenpadján együtt ült az önkormányzat, a Klik, és a görögkatolikus egyház képviselője. A bíróság nem fogadta el tényként azt a fondorlattal kialakított helyzetet, hogy előbb megszüntették az iskolabuszt, hogy a nincstelenek ne tudják a másik tanintézetbe járatni a gyerekeiket, majd deklarálták, hogy önkéntes volt a telepiek választása. A bíróság -összhangban az Ember Jogok Európai Bíróságának állásfoglalásával- azt mondta ki; hogy nem lehet olyan iskolát nyitni, ami biztosan szegregált lesz. Érdemes szó szerint idézni a felperes ügyvédjének, Farkas Lillának szavait is: „Miért nem szabad a dohányozni tilos táblánál cigarettázni? Mert az állam megtiltotta, mert káros. Ugyanígy tilos olyan iskolát létrehozni, amiről tudni lehet, hogy ott csak hátrányos helyzetű diákok fognak tanulni. Mert ez káros" .
A teológiában kicsit is járatosak tudják, hogy a szellemi ütközetek végső vesztese nem adja magát könnyen, így ez a per is folytatódott a Debreceni Ítélőtáblán, ahol 2014 november 06-án megszületett a jogerős ítélet, mely teljes egészében helyben hagyta a Nyíregyházi Törvényszék februári elsőfokú ítéletét, ami kimondta, hogy az önkormányzat azzal, hogy az iskola épületét ingyen a görögkatolikus egyháznak adta, továbbá pénzügyi támogatást is nyújtott, és mindezzel egyidejűleg megszüntette a telepi gyerekeket a belvárosi iskolába utaztató iskolabuszt, a cigány tanulókat jogellenesen elkülönítette. A bírónő, Csikiné Gyuranecz Márta kifejtette: „a szegregáció az előítéletesség egyik fokozata egy olyan skálán, melynek végén a fizikai erőszak és a népirtás áll.” A CFCF jogi képviselője a per során idézte Ferencet, a pápát is: "Integráció nélkül a cigányok a rabszolgaság új formáinak az áldozataivá válnak.”
Akik a per során a Legnagyobbfőnök tanítását képviselték, azok most nem az Isten felkent papjai voltak. Fülöp atya megmondta: Legyetek jók, ha tudtok. De ők nem tudnak.
Ps: http://q.444.hu/k/http%3A%2F%2F444.hu%2F2014%2F11%2F07%2Feloszor-kutattak-a-ciganybunozest-es-kiderult-hogy-nincs-olyan%2F-csak érdekességként!